Realitná kancelária Pallas, Winterova 1759/24, Piešťany, realpallas@gmail.com, +421 915 755 159

+421 915 755 159

GDPR

Uvažujete o predaji či prenájme? Obráťte sa na Pallas - profesionálna realitná kancelária, 23 rokov na realitnom trhu
COOKIES

Informácie o spracovaní osobných údajov formou cookies

§19 zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov

Účel spracúvania cookies

Ako prevádzkovateľ web stránky spracúvame len technicky nevyhnutné cookies. Nie sú používané žiadne reklamné, analytické alebo iné cookies. Žiadne cookies nie sú zdieľané s tretími osobami.

Ide o nevyhnutné súbory cookie, ktoré pomáhajú vytvárať použiteľné webové stránky tak, že umožňujú funkcie, ako je napríklad navigácia stránky a prístup k chráneným oblastiam webových stránok. Webové stránky nemôžu riadne fungovať bez nevyhnutných cookies. Obmedzenie ich spracovania môže mať za následok nesprávne fungovanie webstránky, alebo obmedzenie funkcionality webstránky.

Právny základ spracúvania cookies

Podľa zákona je možné bez získania súhlasu spracúvať cookies, ktoré sú nevyhnutné na správne fungovanie webstránky a jej funkcionalitu pre užívateľov. Pri ostatných cookies je súhlas potrebný a právnym základom je súhlas so spracúvaním svojich osobných údajov.

Identifikácia príjemcu alebo kategóriu príjemcu cookies, ak existuje

-

Informácia o prenose cookies do tretej krajiny

Prevádzkovateľ nezamýšľa preniesť osobné údaje do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácii.

Informácie o dobe uchovávania cookies

Používame len dve technické cookies. Jedno (dočasné, ktoré sa samo odstráni po zatvorení prehliadača) je nevyhnutné pre fungovanie prihlásenie a druhé zvyšuje bezpečnosť prihlásenia z neznámeho počítača pri max. lehote doby uchovávania 4 roky.

Informácie o právach dotknutej osoby

  • právo kedykoľvek odvolať svoj súhlas,
  • právo podať návrh na začatie konania dozornému orgánu
  • právo na prístup k osobným údajom,
  • právo na opravu osobných údajov,
  • právo na výmaz osobných údajov,
  • právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov,
  • právo na prenosnosť osobných údajov,
  • právo namietať spracúvanie osobných údajov,
  • právo na to, aby sa na ňu nevzťahovalo rozhodnutie, ktoré je založené výlučne na automatizovanom spracúvaní osobných údajov vrátane profilovania, ako aj právo na informáciu, či existuje takéto rozhodovanie

Informácia, či je poskytovanie údajov zákonnou alebo zmluvnou požiadavkou

Poskytovanie cookies nie je zákonnou alebo zmluvnou požiadavkou.

Informácia, či je dotknutá osoba povinná poskytnúť cookies, ako aj o možných následkoch neposkytnutia cookies

Pri cookies poskytnutie údajov síce nie je povinné, môže mať ale určité následky. Ak dotknutá osoba odmietne spracovanie funkčných cookies, môže to mať za následok nesprávne fungovanie webstránky, alebo obmedzenie funkcionality webstránky.

Informácie o spracovaní na iný účel

Prevádzkovateľ je povinný poskytnúť dotknutej osobe pred ďalším spracúvaním osobných údajov informácie o inom účele, ak má prevádzkovateľ v úmysle ďalej spracúvať osobné údaje na iný účel ako ten, na ktorý boli získané.

Prevádzkovateľ nemá v úmysle ďalej spracúvať osobné údaje na iný účel ako ten, na ktorý boli získané.

Pre bližšie informácie ohľadom spracúvania cookies, ako aj kvôli uplatneniu Vašich práv ako dotknutej osoby, nás prosím v prípade záujmu, kontaktujte na vyššie uvedené kontaktné údaje.

Ako to funguje?

Cookie je malý súbor, ktorý sa ukladá na pevný disk počítača, telefónu alebo iného zariadenia zákazníka. Tento súbor zaznamenáva informácie o vašich predchádzajúcich návštevách webu, ako napríklad dátum a čas, URL adresu stránky, odkiaľ ste sa na náš web preklikli, typ použitého internetového prehliadača a pod. Prevádzkovateľ spracováva na týchto webových stránkach nevyhnutné a analytické cookies potrebné pre fungovanie webových stránok.

Návrh na začatie konania (vzor)

Návrh na začatie konania (vzor)

[Meno a priezvisko toho, kto návrh podáva, korešpondenčná adresa]

Úrad na ochranu osobných údajov
Slovenskej republiky
Hraničná 12
820 07 Bratislava

V [miesto], dňa [deň, mesiac, rok]

Vec: Návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov

Dňa [kedy: deň, mesiac, rok] som zistil/a, že [kto: meno, priezvisko, trvalý pobyt alebo názov spoločnosti, sídlo, identifikačné číslo spoločnosti] porušuje ochranu mojich osobných údajov, konkrétne [čo sa stalo: označiť práva, ktoré mali byť pri spracúvaní osobných údajov porušené a ako k danému porušeniu došlo, napr. prevádzkovateľ zverejnil moje osobné údaje v rozsahu meno, priezvisko, adresa, fotografia, na ktoré som nedal/a súhlas a nie je mi známe, že by existoval iný právny základ na takéto spracúvanie].

Svoje tvrdenie o zverejnení osobných údajov preukazujem dôkazom, ktorý tvorí prílohu tohto podania [napr. screenshot internetovej stránky prevádzkovateľa, na ktorom sú viditeľné moje osobné údaje].

Zároveň úradu predkladám kópiu dokumentu [napr. listu zo dňa dd.mm.rrrr], ktorým som si u prevádzkovateľa uplatnil/a svoje právo dotknutej osoby [napr. právo na výmaz]. Zároveň v prílohe tohto podania prikladám odpoveď prevádzkovateľa zo dňa [deň, mesiac, rok] na moju výzvu, ktorou som i uplatnil/a právo na výmaz.

Vzhľadom na skutočnosť, že som na takéto spracúvanie osobných údajov nedal/a súhlas a s argumentáciou prevádzkovateľa sa nestotožňujem z dôvodu [uviesť dôvod, prečo považujete odpoveď prevádzkovateľa za nedostatočnú], podávam podľa § 100 ods. 1 a 3 zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon č. 18/2018 Z. z.") návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov.

Vo vzťahu k podmienkam ustanoveným v § 100 ods. 5 písm. b) a d) zákona č. 18/2018 Z. z. prehlasujem, že

  1. nemám žiadnu vedomosť o tom, že vec, ktorej sa môj návrh týka, prejednáva súd alebo orgán činný v trestnom konaní a
  2. od udalosti, ktorej sa môj návrh týka, v deň jeho doručenia úradu neuplynú viac ako tri roky.

Týmto, žiadam Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, aby vo veci môjho návrhu začal konanie o ochrane osobných údajov.

[podpis navrhovateľa/dotknutej osoby]

Prílohy:

  1. Dôkaz - [napr. print screen obrazovky webového prehliadača, na ktorom sú zverejnené moje osobné údaje v rozsahu meno, priezvisko, adresa, fotografia, prípadne link]
  2. Kópia listiny, ktorým som si uplatnil/a svoje právo na výmaz zo dňa [deň, mesiac, rok]
  3. Kópia listiny zo dňa [deň, mesiac, rok], ktorou prevádzkovateľ reagoval na moju výzvu
Informácia o spracúvaní osobných údajov

Informácia o spracúvaní osobných údajov

v zmysle zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov

Pallas Real s.r.o.

Obchodný register Okresného súdu Trnava, oddiel: Sro, vložka č. 41990/T
IČO: 51581167, DIČ: 2120731008, IČ DPH: SK2120731008
Sídlo: Winterova 1759/24, 921 01 Piešťany
Konatelia: Ján Kořista, Jarmila Kořistová
(ďalej aj ako „prevádzkovateľ")

Pri spracúvaní osobných údajov prevádzkovateľom ste v postavení dotknutej osoby, t.j. osoby, o ktorej sú spracúvané osobné údaje, ktoré sa jej týkajú.

V prípade, ak je poskytnutie osobných údajov zákonnou / zmluvnou požiadavkou, ste ako dotknutá osoba povinná poskytnúť tieto osobné údaje. Neposkytnutie osobných údajov nevyhnutných na uzatvorenie zmluvy môže mať za následok neuzavretie zmluvného vzťahu.

Kategórie dotknutých osôb:

  1. Uchádzači o zamestnanie
  2. Záujemcovia o predaj, prenájom alebo kúpu nehnuteľností
  3. Záujemcovia o obhliadku nehnuteľností alebo záujemcovia o poskytnutie informácií týkajúcich sa nehnuteľnosti a iných súvisiacich informácií
  4. Klienti našej realitnej kancelárie

Uchádzači o zamestnanie

  • účel: evidencia a vykonanie výberového konania na obsadenie voľnej pracovnej pozície
  • právny základ: § 13 ods. 1 písm. a) zák. 18/2018 Z.z.
  • rozsah: titul, meno, priezvisko, e-mail, kontakt, osobné údaje uvedené v životopise.
  • lehota uchovávania: v zmysle lehoty uvedenej v udelenom súhlase (v prípade neuvedenia lehoty vyššie uvedené osobné údaje sú uchovávané maximálne 12 mesiacov)
  • príjemca: prevádzkovateľ a subjekty, ktorým je prevádzkovateľ povinný poskytnúť osobné údaje zo zákona
  • Informácia v zmysle §19 ods. 1 písm. f) zák. 18/2018 Z.z.: Prevádzkovateľ nezamýšľa preniesť osobné údaje do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácii
  • Informácia v zmysle §19 ods. 2 písm. c) zák. 18/2018 Z.z.: ako dotknutá osoba máte právo kedykoľvek svoj súhlas odvolať
  • Informácia v zmysle §19 ods. 2 písm. d) zák. 18/2018 Z.z.: ako dotknutá osoba máte právo podať návrh na začatie konania podľa §100 zák. 18/2018 Z.z.
  • Informácia v zmysle §19 ods. 2 písm. e) zák. 18/2018 Z.z.: poskytovanie osobných údajov je zákonnou požiadavkou.
  • Informácia v zmysle §19 ods. 2 písm. f) zák. 18/2018 Z.z.: osobné údaje nebudú použité na automatizované individuálne rozhodovanie vrátane profilovania.

Záujemcovia o predaj, prenájom alebo kúpu nehnuteľností (IS výkon činnosti realitnej kancelárie)

  • účel: vykonanie úkonov, ktoré súvisia s posúdením a spracovaním Vašej ponuky alebo dopytu, týkajúcich sa predaja, prenájmu alebo kúpy nehnuteľností
  • právny základ: §13 ods. 1 písm. b) zák. 18/2018 Z.z. (vykonanie opatrenia pred uzatvorením zmluvy na základe žiadosti dotknutej osoby)
  • rozsah: titul, meno, priezvisko, e-mail, kontakt, mesto, ulica, PSČ, informácie a údaje o nehnuteľnosti (popis, typ, cena, špecifikácia, fotografia)
  • lehota uchovávania: 30 dní
  • príjemca: prevádzkovateľ a subjekty, ktorým je prevádzkovateľ povinný poskytnúť osobné údaje zo zákona
  • Informácia v zmysle §19 ods. 1 písm. f) zák. 18/2018 Z.z.: Prevádzkovateľ nezamýšľa preniesť osobné údaje do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácii
  • Informácia v zmysle §19 ods. 2 písm. c) zák. 18/2018 Z.z.: ako dotknutá osoba máte právo kedykoľvek svoj súhlas odvolať
  • Informácia v zmysle §19 ods. 2 písm. d) zák. 18/2018 Z.z.: ako dotknutá osoba máte právo podať návrh na začatie konania podľa §100 zák. 18/2018 Z.z.
  • Informácia v zmysle §19 ods. 2 písm. e) zák. 18/2018 Z.z.: poskytovanie osobných údajov je zákonnou požiadavkou.
  • Informácia v zmysle §19 ods. 2 písm. f) zák. 18/2018 Z.z.: osobné údaje nebudú použité na automatizované individuálne rozhodovanie vrátane profilovania.

Záujemcovia o obhliadku nehnuteľností alebo záujemcovia o poskytnutie informácií týkajúcich sa nehnuteľnosti a iných súvisiacich informácií (IS výkon činnosti realitnej kancelárie)

  • účel: úkony súvisiace s Vašim dopytom, obhliadkou alebo bližšími informáciami o nehnuteľnosti
  • právny základ: §13 ods. 1 písm. b) zák. 18/2018 Z.z. (vykonanie opatrenia pred uzatvorením zmluvy na základe žiadosti dotknutej osoby)
  • rozsah: titul, meno, priezvisko, e-mail, kontakt
  • lehota uchovávania: 30 dní
  • príjemca: prevádzkovateľ a subjekty, ktorým je prevádzkovateľ povinný poskytnúť osobné údaje zo zákona
  • Informácia v zmysle §19 ods. 1 písm. f) zák. 18/2018 Z.z.: Prevádzkovateľ nezamýšľa preniesť osobné údaje do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácii
  • Informácia v zmysle §19 ods. 2 písm. c) zák. 18/2018 Z.z.: ako dotknutá osoba máte právo kedykoľvek svoj súhlas odvolať
  • Informácia v zmysle §19 ods. 2 písm. d) zák. 18/2018 Z.z.: ako dotknutá osoba máte právo podať návrh na začatie konania podľa §100 zák. 18/2018 Z.z.
  • Informácia v zmysle §19 ods. 2 písm. e) zák. 18/2018 Z.z.: poskytovanie osobných údajov je zákonnou požiadavkou.
  • Informácia v zmysle §19 ods. 2 písm. f) zák. 18/2018 Z.z.: osobné údaje nebudú použité na automatizované individuálne rozhodovanie vrátane profilovania.

Klienti našej realitnej kancelárie (IS výkon činnosti realitnej kancelárie)

  • účel: evidencia zrealizovaných obchodov, ktoré sa týkajú sprostredkovania predaja, prenájmu alebo kúpy nehnuteľnosti.
  • právny základ: §13 ods. 1 písm. f) zák. 18/2018 Z.z. (spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na účel oprávnených záujmov prevádzkovateľa), §13 ods. 1 písm. b) zák. 18/2018 Z.z. (spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na plnenie zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je dotknutá osoba) a §13 ods. 1 písm. c) zák. 18/2018 Z.z. (spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné podľa osobitného predpisu alebo medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná).
  • rozsah: titul, meno, priezvisko, e-mail, kontakt, mesto, ulica, PSČ, informácie a údaje o nehnuteľnosti (popis, typ, cena, špecifikácia, fotografia), údaje zo zmlúv.
  • lehota uchovávania: 10 rokov
  • príjemca: prevádzkovateľ a subjekty, ktorým je prevádzkovateľ povinný poskytnúť osobné údaje zo zákona
  • Informácia v zmysle §19 ods. 1 písm. f) zák. 18/2018 Z.z.: Prevádzkovateľ nezamýšľa preniesť osobné údaje do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácii
  • Informácia v zmysle §19 ods. 2 písm. c) zák. 18/2018 Z.z.: ako dotknutá osoba máte právo kedykoľvek svoj súhlas odvolať
  • Informácia v zmysle §19 ods. 2 písm. d) zák. 18/2018 Z.z.: ako dotknutá osoba máte právo podať návrh na začatie konania podľa §100 zák. 18/2018 Z.z.
  • Informácia v zmysle §19 ods. 2 písm. e) zák. 18/2018 Z.z.: poskytovanie osobných údajov je zákonnou požiadavkou.
  • Informácia v zmysle §19 ods. 2 písm. f) zák. 18/2018 Z.z.: osobné údaje nebudú použité na automatizované individuálne rozhodovanie vrátane profilovania.

Ďalšie informačné systémy prevádzkovateľa, v ktorých sú spracúvané osobné údaje:

  • Informačný systém – mzdy a personalistika
  • Informačný systém – evidencia došlej a odoslanej pošty
  • Informačný systém – sprostredkovanie finančných služieb
  • Informačný systém – webová stránka
  • Informačný systém – účtovné doklady
  • Informačný systém – AI / umelá inteligencia (platí odo dňa používania AI na spracúvanie osobných údajov)

Informačný systém – mzdy a personalistika

  • účel: vedenie mzdovej a personálnej agendy
  • právny základ: §13 ods. 1 písm. c) zák. č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné podľa osobitného predpisu alebo medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná)
  • rozsah: titul, meno, priezvisko, rodné priezvisko, rodné číslo, dátum a miesto narodenia, emailová adresa, telefonický kontakt, podpis, rodinný stav, štátna príslušnosť, štátne občianstvo, trvalé bydlisko, prechodné bydlisko, pohlavie, údaje o vzdelaní, poberanie prídavkov na deti, mzda, plat alebo platové pomery a ďalšie finančné náležitosti priznané za výkon funkcie alebo za výkon pracovnej činnosti, funkčný plat, údaje o odpracovanom čase, údaje o bankovom účte, sumy postihnuté výkonom rozhodnutia nariadeným súdom alebo správnym orgánom, peňažné tresty a pokuty, ako aj náhrady uložené zamestnancovi vykonateľným rozhodnutím príslušných orgánov, neprávom prijaté sumy dávok sociálneho poistenia a dôchodkov starobného dôchodkového sporenia alebo ich preddavky, štátnych sociálnych dávok, dávok v hmotnej núdzi a príspevkov k dávke v hmotnej núdzi, peňažných príspevkov na kompenzáciu sociálnych dôsledkov ťažkého zdravotného postihnutia, ktoré je zamestnanec povinný vrátiť na základe vykonateľného rozhodnutia podľa osobitného predpisu, ročný úhrn vyplateného dôchodku, údaje o pracovnej neschopnosti, údaje o dôležitých osobných prekážkach v práci, údaje o zmenenej pracovnej schopnosti, údaje o predchádzajúcich zamestnávateľoch, údaje o súčasných (ostatných) zamestnávateľoch, pracovné zaradenie, deň začiatku pracovného pomeru alebo pracovnej činnosti, údaje o čerpaní materskej dovolenky a rodičovskej dovolenky, údaje z dokladu o bezúhonnosti, údaje o priznaní dôchodku, o druhu dôchodku, údaje zo zamestnaneckej zmluvy, osobné údaje z majetkového priznania, osobné údaje spracúvané na potvrdeniach, osvedčeniach absolvovaných skúškach a vzdelávacích aktivitách, údaje uvedené v životopise, alebo inej osobnej agende, údaje z titulu daňových a účtovných povinností prevádzkovateľa, údaje z titulu plnenia odvodových povinnosti (sociálna poisťovňa, zdravotná poisťovňa), údaje z ročného zúčtovania zdravotného poistenia, údaje potrebné pre plnenie si zamestnávateľských povinností prevádzkovateľa.
  • lehota uchovávania: 10 rokov
  • príjemca: prevádzkovateľ a subjekty, ktorým je prevádzkovateľ povinný poskytnúť osobné údaje zo zákona
  • Informácia v zmysle §19 ods. 1 písm. f) zák. 18/2018 Z.z.: Prevádzkovateľ nezamýšľa preniesť osobné údaje do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácii
  • Informácia v zmysle §19 ods. 2 písm. c) zák. 18/2018 Z.z.: ako dotknutá osoba máte právo kedykoľvek svoj súhlas odvolať
  • Informácia v zmysle §19 ods. 2 písm. d) zák. 18/2018 Z.z.: ako dotknutá osoba máte právo podať návrh na začatie konania podľa §100 zák. 18/2018 Z.z.
  • Informácia v zmysle §19 ods. 2 písm. e) zák. 18/2018 Z.z.: poskytovanie osobných údajov je zákonnou požiadavkou.
  • Informácia v zmysle §19 ods. 2 písm. f) zák. 18/2018 Z.z.: osobné údaje nebudú použité na automatizované individuálne rozhodovanie vrátane profilovania.

Informačný systém – evidencia došlej a odoslanej pošty

  • účel: evidencia prichádzajúcej a odosielanej pošty (žiadosti, sťažnosti, podnety, listy a pod.) v listinnej, ako aj v elektronickej podobe.
  • právny základ: §13 ods. 1 písm. f) zák. č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (oprávnený záujem), ktorý je považovaný za právny základ spracúvania osobných údajov)
  • rozsah: meno, priezvisko, titul, bydlisko, dátum narodenia, e-mailová adresa, číslo účtu, podpis, zaručený elektronický podpis a iné údaje, ktoré môžu byť obsahom prichádzajúcej alebo odchádzajúcej pošty.
  • lehota uchovávania: 2 roky
  • príjemca: prevádzkovateľ a subjekty, ktorým je prevádzkovateľ povinný poskytnúť osobné údaje zo zákona
  • Informácia v zmysle §19 ods. 1 písm. f) zák. 18/2018 Z.z.: Prevádzkovateľ nezamýšľa preniesť osobné údaje do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácii
  • Informácia v zmysle §19 ods. 2 písm. c) zák. 18/2018 Z.z.: ako dotknutá osoba máte právo kedykoľvek svoj súhlas odvolať
  • Informácia v zmysle §19 ods. 2 písm. d) zák. 18/2018 Z.z.: ako dotknutá osoba máte právo podať návrh na začatie konania podľa §100 zák. 18/2018 Z.z.
  • Informácia v zmysle §19 ods. 2 písm. e) zák. 18/2018 Z.z.: poskytovanie osobných údajov je zákonnou požiadavkou.
  • Informácia v zmysle §19 ods. 2 písm. f) zák. 18/2018 Z.z.: osobné údaje nebudú použité na automatizované individuálne rozhodovanie vrátane profilovania.

Informačný systém – sprostredkovanie finančných služieb

  • účel: Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje dotknutých osôb pri poskytovaní finančného poradenstva a finančného sprostredkovania v zmysle zák. č. 186/2009 Z. z. Zákon o finančnom sprostredkovaní a finančnom poradenstve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších platných právnych predpisov.
  • právny základ: §13 ods. 1 písm. c) zák. č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné podľa osobitného predpisu alebo medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná).
  • rozsah: v zmysle zák. č. 186/2009 Z.z
  • lehota uchovávania: 10 rokov
  • príjemca: prevádzkovateľ a subjekty, ktorým je prevádzkovateľ povinný poskytnúť osobné údaje zo zákona
  • Informácia v zmysle §19 ods. 1 písm. f) zák. 18/2018 Z.z.: Prevádzkovateľ nezamýšľa preniesť osobné údaje do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácii
  • Informácia v zmysle §19 ods. 2 písm. c) zák. 18/2018 Z.z.: ako dotknutá osoba máte právo kedykoľvek svoj súhlas odvolať
  • Informácia v zmysle §19 ods. 2 písm. d) zák. 18/2018 Z.z.: ako dotknutá osoba máte právo podať návrh na začatie konania podľa §100 zák. 18/2018 Z.z.
  • Informácia v zmysle §19 ods. 2 písm. e) zák. 18/2018 Z.z.: poskytovanie osobných údajov je zákonnou požiadavkou.
  • Informácia v zmysle §19 ods. 2 písm. f) zák. 18/2018 Z.z.: osobné údaje nebudú použité na automatizované individuálne rozhodovanie vrátane profilovania.

Informačný systém – webová stránka

  • účel: propagácia služieb a realitných ponúk prevádzkovateľa.
  • právny základ:
    • fotografia alebo videozáznam nehnuteľnosti – právny základ: § 13 ods. 1 písm. a) zák. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov - na základe súhlasu dotknutej osoby alebo jej zákonného zástupcu.
    • v zmysle § 78 zák. č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov. Prevádzkovateľ, ktorý je zamestnávateľom dotknutej osoby, je oprávnený poskytovať jej osobné údaje alebo zverejniť jej osobné údaje v rozsahu titul, meno, priezvisko, pracovné zaradenie, služobné zaradenie, funkčné zaradenie, osobné číslo zamestnanca alebo zamestnanecké číslo zamestnanca, odborný útvar, miesto výkonu práce, telefónne číslo, faxové číslo, adresa elektronickej pošty na pracovisko a identifikačné údaje zamestnávateľa, ak je to potrebné v súvislosti s plnením pracovných povinností, služobných povinností alebo funkčných povinností dotknutej osoby. Poskytovanie osobných údajov alebo zverejnenie osobných údajov nesmie narušiť vážnosť, dôstojnosť a bezpečnosť dotknutej osoby.
  • rozsah: fotografie, údaje o nehnuteľnosti, meno a priezvisko zamestnanca, kontaktné údaje
  • lehota uchovávania: 5 rokov
  • príjemca: prevádzkovateľ a subjekty, ktorým je prevádzkovateľ povinný poskytnúť osobné údaje zo zákona
  • Informácia v zmysle §19 ods. 1 písm. f) zák. 18/2018 Z.z.: Prevádzkovateľ nezamýšľa preniesť osobné údaje do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácii
  • Informácia v zmysle §19 ods. 2 písm. c) zák. 18/2018 Z.z.: ako dotknutá osoba máte právo kedykoľvek svoj súhlas odvolať
  • Informácia v zmysle §19 ods. 2 písm. d) zák. 18/2018 Z.z.: ako dotknutá osoba máte právo podať návrh na začatie konania podľa §100 zák. 18/2018 Z.z.
  • Informácia v zmysle §19 ods. 2 písm. e) zák. 18/2018 Z.z.: poskytovanie osobných údajov je zákonnou požiadavkou.
  • Informácia v zmysle §19 ods. 2 písm. f) zák. 18/2018 Z.z.: osobné údaje nebudú použité na automatizované individuálne rozhodovanie vrátane profilovania.

Informačný systém – evidencia došlej a odoslanej pošty

  • účel: evidencia prichádzajúcej a odosielanej pošty (žiadosti, sťažnosti, podnety, listy a pod.) v listinnej, ako aj v elektronickej podobe.
  • právny základ: §13 ods. 1 písm. f) zák. č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (oprávnený záujem), ktorý je považovaný za právny základ spracúvania osobných údajov)
  • rozsah: meno, priezvisko, titul, bydlisko, dátum narodenia, e-mailová adresa, číslo účtu, podpis, zaručený elektronický podpis a iné údaje, ktoré môžu byť obsahom prichádzajúcej alebo odchádzajúcej pošty.
  • lehota uchovávania: 2 roky
  • príjemca: prevádzkovateľ a subjekty, ktorým je prevádzkovateľ povinný poskytnúť osobné údaje zo zákona
  • Informácia v zmysle §19 ods. 1 písm. f) zák. 18/2018 Z.z.: Prevádzkovateľ nezamýšľa preniesť osobné údaje do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácii
  • Informácia v zmysle §19 ods. 2 písm. c) zák. 18/2018 Z.z.: ako dotknutá osoba máte právo kedykoľvek svoj súhlas odvolať
  • Informácia v zmysle §19 ods. 2 písm. d) zák. 18/2018 Z.z.: ako dotknutá osoba máte právo podať návrh na začatie konania podľa §100 zák. 18/2018 Z.z.
  • Informácia v zmysle §19 ods. 2 písm. e) zák. 18/2018 Z.z.: poskytovanie osobných údajov je zákonnou požiadavkou.
  • Informácia v zmysle §19 ods. 2 písm. f) zák. 18/2018 Z.z.: osobné údaje nebudú použité na automatizované individuálne rozhodovanie vrátane profilovania.

Informačný systém – účtovné doklady

  • účel: spracúvanie došlých a vyšlých faktúr, vystavovanie príjmových dokladov, styk s bankami, vedenie pokladne, zabezpečovanie hotovostných príjmov a výdavkov, vedenie jednoduchého podvojného účtovníctva.
  • právny základ: §13 ods. 1 písm. c) zák. č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné podľa osobitného predpisu alebo medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná).
  • rozsah: údaje o fyzických osobách, najmä klientoch RK
  • lehota uchovávania: 10 rokov
  • Informácia v zmysle §19 ods. 1 písm. f) zák. 18/2018 Z.z.: Prevádzkovateľ nezamýšľa preniesť osobné údaje do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácii
  • Informácia v zmysle §19 ods. 2 písm. c) zák. 18/2018 Z.z.: ako dotknutá osoba máte právo kedykoľvek svoj súhlas odvolať
  • Informácia v zmysle §19 ods. 2 písm. d) zák. 18/2018 Z.z.: ako dotknutá osoba máte právo podať návrh na začatie konania podľa §100 zák. 18/2018 Z.z.
  • Informácia v zmysle §19 ods. 2 písm. e) zák. 18/2018 Z.z.: poskytovanie osobných údajov je zákonnou požiadavkou.
  • Informácia v zmysle §19 ods. 2 písm. f) zák. 18/2018 Z.z.: osobné údaje nebudú použité na automatizované individuálne rozhodovanie vrátane profilovania.

Informačný systém – AI / umelá inteligencia (platí odo dňa používania AI na spracúvanie osobných údajov)

  • účel: pomoc pri výkone realitnej činnosti, trénovanie algoritmov a vytváranie predpovedí alebo rozhodnutí.
  • právny základ: §13 ods. 1 zák. 18/2018 Z.z.
  • rozsah: fotografie, údaje o nehnuteľnosti, meno a priezvisko zamestnanca, kontaktné údaje
  • lehota uchovávania: 2 roky
  • Informácia v zmysle §19 ods. 1 písm. f) zák. 18/2018 Z.z.: Prevádzkovateľ nezamýšľa preniesť osobné údaje do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácii
  • Informácia v zmysle §19 ods. 2 písm. c) zák. 18/2018 Z.z.: ako dotknutá osoba máte právo kedykoľvek svoj súhlas odvolať
  • Informácia v zmysle §19 ods. 2 písm. d) zák. 18/2018 Z.z.: ako dotknutá osoba máte právo podať návrh na začatie konania podľa §100 zák. 18/2018 Z.z.
  • Informácia v zmysle §19 ods. 2 písm. e) zák. 18/2018 Z.z.: poskytovanie osobných údajov je zákonnou požiadavkou.
  • Informácia v zmysle §19 ods. 2 písm. f) zák. 18/2018 Z.z.: osobné údaje nebudú použité na automatizované individuálne rozhodovanie vrátane profilovania.

Informácia o právach dotknutej osoby v zmysle §19 - §30 zák. 18/2018 Z.z.

Právo odvolať súhlas - v prípadoch, kedy Vaše osobné údaje spracúvame na základe Vášho súhlasu, máte právo tento súhlas kedykoľvek odvolať. Súhlas môžete odvolať elektronicky, na adrese prevádzkovateľa, písomne, oznámením o odvolaní súhlasu alebo osobne. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracúvania osobných údajov, ktoré sme na jeho základe o Vás spracúvali.

Právo na prístup - prevádzkovateľ je povinný poskytnúť Vám Vaše osobné údaje, ktoré spracúva. Za opakované poskytnutie osobných údajov môže prevádzkovateľ účtovať primeraný poplatok zodpovedajúci administratívnym nákladom. Prevádzkovateľ je povinný poskytnúť Vám osobné údaje Vami požadovaným spôsobom. Právo získať osobné údaje nesmie mať nepriaznivé dôsledky na práva iných fyzických osôb.

Právo na opravu - ako dotknutá osoba máte právo na to, aby prevádzkovateľ bez zbytočného odkladu opravil nesprávne osobné údaje, ktoré sa Vás týkajú. V závislosti od účelu spracúvania osobných údajov máte právo na doplnenie Vašich neúplných osobných údajov.

Právo na výmaz (na zabudnutie) - ako dotknutá osoba máte právo na to, aby prevádzkovateľ bez zbytočného odkladu vymazal osobné údaje, ktoré sa Vás týkajú.

Ak požiadate prevádzkovateľa o vymazanie Vašich osobných údajov, prevádzkovateľ je povinný ich vymazať v týchto prípadoch:

  • osobné údaje už nie sú potrebné na účel, na ktorý sa získali alebo inak spracúvali,
  • odvoláte súhlas, na základe ktorého prevádzkovateľ Vaše osobné údajov spracúva a neexistuje iný právny základ pre spracúvanie osobných údajov,
  • budete namietať spracúvanie osobných údajov a neprevažujú žiadne oprávnené dôvody na spracúvanie osobných údajov alebo budete namietať spracúvanie osobných údajov na účel priameho marketingu vrátane profilovania v rozsahu v akom súvisí s priamym marketingom,
  • osobné údaje sa spracúvajú nezákonne,
  • dôvodom pre výmaz je splnenie povinnosti stanovenej právnym poriadkom,
  • osobné údaje sa získavali v súvislosti s ponukou služieb informačnej spoločnosti podľa § 15 ods. 1. zákona

Ak prevádzkovateľ zverejnil Vaše osobné údaje a je povinný ich na základe vyššie uvedených podmienok vymazať, má zároveň povinnosť vzhľadom na dostupnú technológiu a náklady informovať ostatných prevádzkovateľov, ktorí spracúvajú Vaše osobné údaje, aby títo prevádzkovatelia vymazali odkazy na Vaše osobné údaje a ich kópie alebo odpisy.

Prevádzkovateľ nemá povinnosť zmazať Vaše osobné údaje, ak sú potrebné:

  • na uplatnenie práva na slobodu prejavu alebo práva na informácie,
  • na splnenie povinnosti podľa zákona alebo medzinárodnej zmluvy alebo na splnenie úlohy realizovanej vo verejnom záujme alebo pri výkone verejnej moci zverenej prevádzkovateľovi,
  • z dôvodov verejného záujmu v oblasti verejného zdravia,
  • na účel archivácie, na vedecký účel, na účel historického výskumu alebo na štatistický účel, ak je pravdepodobné, že vymazanie znemožní alebo závažným spôsobom sťaží dosiahnutie cieľov takého spracúvania, alebo na uplatnenie právneho nároku.

Právo na obmedzenie spracúvania - Máte právo na to, aby prevádzkovateľ obmedzil spracúvanie Vašich osobných údajov, ak:

  • namietate správnosť Vašich osobných údajov; prevádzkovateľ obmedzí spracúvanie Vašich osobných údajov na dobu overenia ich správnosti,
  • spracúvanie Vašich osobných údajov je nezákonné a namiesto vymazania požiadate o obmedzenie ich použitia,
  • prevádzkovateľ už nepotrebuje osobné údaje na účel spracúvania osobných údajov, ale potrebujete ich Vy na uplatnenie právneho nároku, alebo
  • namietate spracúvanie osobných údajov; prevádzkovateľ obmedzí spracúvanie Vašich osobných údajov až do overenia, či oprávnené dôvody na strane prevádzkovateľa prevažujú nad Vašimi oprávnenými dôvodmi.

Ak sa spracúvanie osobných údajov obmedzilo, okrem uchovávania môže osobné údaje prevádzkovateľ spracúvať len so súhlasom dotknutej osoby alebo za účelom uplatnenia právneho nároku, na ochranu osôb alebo z dôvodov verejného záujmu.

Prevádzkovateľ je povinný Vás informovať pred tým, ako bude obmedzenie spracúvania osobných údajov zrušené.

Právo na prenosnosť údajov - Osobné údaje, ktoré sa Vás týkajú a ktoré ste poskytli prevádzkovateľovi, máte právo získať v štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte. Zároveň máte právo preniesť tieto osobné údaje ďalšiemu prevádzkovateľovi, ak je to technicky možné a ak sa spracúvanie Vašich osobných údajov vykonáva automatizovanými prostriedkami (t.j. elektronicky), pričom osobné údaje sa spracúvajú buď:

  • na základe Vášho súhlasu,
  • alebo sú nevyhnutné na plnenie zmluvy, ktorej ste zmluvnou stranou, alebo na vykonanie opatrenia pred uzatvorením zmluvy na základe Vašej žiadosti.

Toto právo nesmie mať nepriaznivé dôsledky na práva iných osôb. Uplatnením práva na prenosnosť nie je dotknuté právo na výmaz osobných údajov.

Právo na prenosnosť sa nevzťahuje na spracúvanie osobných údajov nevyhnutné na splnenie úlohy realizovanej vo verejnom záujme alebo pri výkone verejnej moci zverenej prevádzkovateľovi.

Právo namietať - máte právo namietať voči spracúvaniu údajov, ktoré je založené na našich legitímnych oprávnených záujmoch. V prípade, ak nemáme presvedčivý legitímny oprávnený dôvod na spracúvanie a Vy podáte námietku, nebudeme Vaše osobné údaje ďalej spracúvať. Máte právo namietať spracúvanie Vašich osobných údajov z dôvodu týkajúceho sa Vašej konkrétnej situácie, ak prevádzkovateľ vykonáva profilovanie alebo spracúva Vaše osobné údaje na týchto právnych základoch:

  • spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na splnenie úlohy realizovanej vo verejnom záujme alebo pri výkone verejnej moci zverenej prevádzkovateľovi,
  • spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na účel oprávnených záujmov prevádzkovateľa alebo tretej strany.

Prevádzkovateľ nesmie ďalej spracúvať Vaše osobné údaje, ak nepreukáže nevyhnutné oprávnené záujmy na spracúvanie osobných údajov, ktoré prevažujú nad Vašimi právami alebo záujmami alebo dôvody na uplatnenie právneho nároku. Máte právo namietať spracúvanie osobných údajov, ktoré sa Vás týkajú, na účel priameho marketingu vrátane profilovania v rozsahu, v akom súvisí s priamym marketingom. Ak budete namietať spracúvanie osobných údajov na účel priameho marketingu, prevádzkovateľ ďalej osobné údaje na účel priameho marketingu nesmie spracúvať.

Máte právo namietať spracúvanie osobných údajov, ktoré sa Vás týkajú, z dôvodov týkajúcich sa Vašej konkrétnej situácie, ak sa Vaše osobné údaje spracúvajú na vedecký účel, na účel historického výskumu alebo na štatistický účel, okrem prípadov, keď je spracúvanie osobných údajov nevyhnutné na plnenie úlohy z dôvodov verejného záujmu.

Právo podať návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov - V prípade, že by ste boli priamo dotknutí na svojich právach ustanovených zákonom o ochrane osobných údajov máte podľa §100 zák. 18/2018 Z.z. právo podať Úradu na ochranu osobných údajov SR návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov. Účelom konania je zistiť, či došlo k porušeniu práv fyzických osôb pri spracúvaní ich osobných údajov alebo došlo k porušeniu zákona a v prípade zistenia nedostatkov, ak je to dôvodné a účelné, uložiť opatrenia na nápravu, prípadne pokutu za porušenie zákona.

Vzor návrhu zverejňuje Úrad na svojom webovom sídle. Návrh na začatie konania musí obsahovať dôkazy na podporu tvrdení uvedených v návrhu a kópiu listiny alebo iný dôkaz preukazujúci uplatnenie práva u prevádzkovateľa (právo na prístup k osobným údajom, právo požadovať opravu osobných údajov, právo na vymazanie alebo obmedzenie spracúvania osobných údajov, právo namietať spracúvanie osobných údajov, právo na prenosnosť osobných údajov), ak si takéto právo dotknutá osoba uplatnila, alebo uvedenie dôvodov hodných osobitného zreteľa o neuplatnení predmetného práva.

Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, Hraničná 12, 820 07 Bratislava 27; tel. číslo: +421 /2/ 3231 3214; mail: statny.dozor@pdp.gov.sk, https://dataprotection.gov.sk.

Uplatnenie práv dotknutej osoby je možné napr. zaslaním žiadosti elektronicky prevádzkovateľovi alebo jeho zodpovednej osobe v zmysle § 44 zák. č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov alebo na adresu prevádzkovateľa uvedenú na webovej stránke (elektronicky alebo v papierovej forme).

Práva dotknutej osoby

Informácia o právach dotknutej osoby

v zmysle §19 - §30 zák. 18/2018 Z.z.

Právo odvolať súhlas - v prípadoch, kedy sú osobné údaje spracúvané na základe súhlasu, dotknutá osoba (v príp. neplnoletosti jej zákonný zástupca) má právo tento súhlas kedykoľvek odvolať. Súhlas je možné odvolať elektronicky, na adrese prevádzkovateľa, písomne oznámením o odvolaní súhlasu alebo osobne. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracúvania osobných údajov, ktoré sa na jeho základe spracúvali.

Právo na prístup - prevádzkovateľ je povinný poskytnúť dotknutej osobe osobné údaje, ktoré o nej spracúva. Za opakované poskytnutie osobných údajov môže prevádzkovateľ účtovať primeraný poplatok zodpovedajúci administratívnym nákladom. Prevádzkovateľ je povinný poskytnúť rozsah spracúvaných osobných údajov o dotknutej osobe ňou požadovaným spôsobom. Právo získať osobné údaje nesmie mať nepriaznivé dôsledky na práva iných fyzických osôb.

Právo na opravu - dotknutá osoba má právo na to, aby prevádzkovateľ bez zbytočného odkladu opravil nesprávne osobné údaje, ktoré sa jej týkajú. V závislosti od účelu spracúvania osobných údajov má dotknutá osoba právo na doplnenie neúplných osobných údajov.

Právo na výmaz (na zabudnutie) - dotknutá osoba má právo na to, aby prevádzkovateľ bez zbytočného odkladu vymazal osobné údaje, ktoré sa jej týkajú.

Ak dotknutá osoba požiada prevádzkovateľa o vymazanie osobných údajov, prevádzkovateľ je povinný ich vymazať v týchto prípadoch:

  • osobné údaje už nie sú potrebné na účel, na ktorý sa získali alebo inak spracúvali,
  • v prípade odvolania súhlasu dotknutej osoby, na základe ktorého prevádzkovateľ osobné údaje spracúval a neexistuje iný právny základ pre spracúvanie osobných údajov,
  • v prípade, ak bude dotknutá osoba namietať spracúvanie osobných údajov a neprevažujú žiadne oprávnené dôvody na spracúvanie osobných údajov alebo ak bude dotknutá osoba namietať spracúvanie osobných údajov na účel priameho marketingu vrátane profilovania v rozsahu v akom súvisí s priamym marketingom,
  • osobné údaje sa spracúvajú nezákonne,
  • dôvodom pre výmaz je splnenie povinnosti stanovenej právnym poriadkom,
  • osobné údaje sa získavali v súvislosti s ponukou služieb informačnej spoločnosti podľa § 15 ods. 1. zákona

Prevádzkovateľ nemá povinnosť zmazať osobné údaje dotknutej osoby, ak sú potrebné:

  • na uplatnenie práva na slobodu prejavu alebo práva na informácie,
  • na splnenie povinnosti podľa zákona alebo medzinárodnej zmluvy alebo na splnenie úlohy realizovanej vo verejnom záujme alebo pri výkone verejnej moci zverenej prevádzkovateľovi,
  • z dôvodov verejného záujmu v oblasti verejného zdravia,
  • na účel archivácie, na vedecký účel, na účel historického výskumu alebo na štatistický účel, ak je pravdepodobné, že vymazanie znemožní alebo závažným spôsobom sťaží dosiahnutie cieľov takého spracúvania, alebo na uplatnenie právneho nároku.

Právo na obmedzenie spracúvania – dotknutá osoba má právo na to, aby prevádzkovateľ obmedzil spracúvanie jej osobných údajov, ak:

  • namieta správnosť jej osobných údajov; prevádzkovateľ obmedzí spracúvanie osobných údajov na dobu overenia ich správnosti,
  • spracúvanie osobných údajov dotknutej osoby je nezákonné a namiesto vymazania dotknutá osoba požiada o obmedzenie ich použitia,
  • prevádzkovateľ už nepotrebuje osobné údaje na účel spracúvania osobných údajov, ale potrebujete ich dotknutá osoba na uplatnenie právneho nároku, alebo
  • namietate spracúvanie osobných údajov; prevádzkovateľ obmedzí spracúvanie osobných údajov až do overenia, či oprávnené dôvody na strane prevádzkovateľa prevažujú nad oprávnenými dôvodmi dotknutej osoby.

Ak sa spracúvanie osobných údajov obmedzilo, okrem uchovávania môže osobné údaje prevádzkovateľ spracúvať len so súhlasom dotknutej osoby alebo za účelom uplatnenia právneho nároku, na ochranu osôb alebo z dôvodov verejného záujmu.

Prevádzkovateľ je povinný dotknuté osoby informovať pred tým, ako bude obmedzenie spracúvania osobných údajov zrušené.

Právo na prenosnosť údajov - Osobné údaje, ktoré sa týkajú dotknutej osoby a ktoré boli poskytnuté prevádzkovateľovi, má právo získať dotknutá osoba v štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte. Zároveň má dotknutá osoba právo preniesť tieto osobné údaje ďalšiemu prevádzkovateľovi, ak je to technicky možné a ak sa spracúvanie osobných údajov vykonáva automatizovanými prostriedkami (t.j. elektronicky), pričom osobné údaje sa spracúvajú buď:

  • na základe súhlasu dotknutej osoby,
  • alebo sú nevyhnutné na plnenie zmluvy, ktorej je dotknutá osoba zmluvnou stranou, alebo na vykonanie opatrenia pred uzatvorením zmluvy na základe žiadosti dotknutej osoby.

Toto právo nesmie mať nepriaznivé dôsledky na práva iných osôb. Uplatnením práva na prenosnosť nie je dotknuté právo na výmaz osobných údajov.

Právo na prenosnosť sa nevzťahuje na spracúvanie osobných údajov nevyhnutné na splnenie úlohy realizovanej vo verejnom záujme alebo pri výkone verejnej moci zverenej prevádzkovateľovi.

Právo namietať - dotknutá osoba má právo namietať voči spracúvaniu údajov, ktoré je založené na legitímnych oprávnených záujmoch prevádzkovateľa. V prípade, ak prevádzkovateľ nemá presvedčivý legitímny oprávnený dôvod na spracúvanie a dotknutá osoba podá námietku, prevádzkovateľ nebude osobné údaje dotknutej osoby ďalej spracúvať. Dotknutá osoba má právo namietať spracúvanie svojich osobných údajov z dôvodu týkajúceho sa konkrétnej situácie, ak prevádzkovateľ vykonáva profilovanie alebo spracúva osobné údaje na základe týchto právnych základoch:

  • spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na splnenie úlohy realizovanej vo verejnom záujme alebo pri výkone verejnej moci zverenej prevádzkovateľovi,
  • spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na účel oprávnených záujmov prevádzkovateľa alebo tretej strany.

Prevádzkovateľ nesmie ďalej spracúvať osobné údaje dotknutej osoby, ak nepreukáže nevyhnutné oprávnené záujmy na spracúvanie osobných údajov, ktoré prevažujú nad právami alebo záujmami dotknutej osoby alebo dôvody na uplatnenie právneho nároku. Dotknutá osoba má právo namietať spracúvanie osobných údajov, ktoré sa jej týkajú, na účel priameho marketingu vrátane profilovania v rozsahu, v akom súvisí s priamym marketingom. Ak budete dotknutá osoba namietať spracúvanie osobných údajov na účel priameho marketingu, prevádzkovateľ ďalej osobné údaje na účel priameho marketingu nesmie spracúvať.

Dotknutá osoba má právo namietať spracúvanie osobných údajov, ktoré sa jej týkajú, z dôvodov týkajúcich sa konkrétnej situácie, ak sa osobné údaje dotknutej osoby spracúvajú na vedecký účel, na účel historického výskumu alebo na štatistický účel, okrem prípadov, keď je spracúvanie osobných údajov nevyhnutné na plnenie úlohy z dôvodov verejného záujmu.

Právo podať návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov – dotknutá osoba má podľa §100 zák. 18/2018 Z.z. právo podať Úradu na ochranu osobných údajov SR návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov. Účelom konania je zistiť, či došlo k porušeniu práv fyzických osôb pri spracúvaní ich osobných údajov alebo došlo k porušeniu zákona a v prípade zistenia nedostatkov, ak je to dôvodné a účelné, uložiť opatrenia na nápravu, prípadne pokutu za porušenie zákona.

Vzor návrhu zverejňuje Úrad na svojom webovom sídle. Návrh na začatie konania musí obsahovať dôkazy na podporu tvrdení uvedených v návrhu a kópiu listiny alebo iný dôkaz preukazujúci uplatnenie práva u prevádzkovateľa (právo na prístup k osobným údajom, právo požadovať opravu osobných údajov, právo na vymazanie alebo obmedzenie spracúvania osobných údajov, právo namietať spracúvanie osobných údajov, právo na prenosnosť osobných údajov), ak si takéto právo dotknutá osoba uplatnila, alebo uvedenie dôvodov hodných osobitného zreteľa o neuplatnení predmetného práva.

Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, Hraničná 12, 820 07 Bratislava 27; tel. číslo: +421 /2/ 3231 3214; mail: statny.dozor@pdp.gov.sk, https://dataprotection.gov.sk

Zodpovedná osoba

Zodpovedná osoba

(v zmysle §44 ods. 1 zák. č. 18/2018 Z.z.)

Prevádzkovateľ neurčil zodpovednú osobu, vzhľadom k tomu, že nemá zákonnú povinnosť v zmysle §44 ods. 1 zák. č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

Určenie zodpovednej osoby

  1. Prevádzkovateľ a sprostredkovateľ sú povinní určiť zodpovednú osobu, ak
    1. spracúvanie osobných údajov vykonáva orgán verejnej moci alebo verejnoprávna inštitúcia okrem súdov pri výkone ich súdnej právomoci,
    2. hlavnými činnosťami prevádzkovateľa alebo sprostredkovateľa sú spracovateľské operácie, ktoré si vzhľadom na svoju povahu, rozsah alebo účel vyžadujú pravidelné a systematické monitorovanie dotknutej osoby vo veľkom rozsahu, alebo
    3. hlavnými činnosťami prevádzkovateľa alebo sprostredkovateľa je spracúvanie osobitných kategórií osobných údajov podľa § 16 vo veľkom rozsahu alebo spracúvanie osobných údajov týkajúcich sa uznania viny za spáchanie trestného činu alebo priestupku podľa § 17 vo veľkom rozsahu.
Reklamačný poriadok

Reklamačný poriadok

spoločnosti
Pallas Real s.r.o.
Obchodný register Okresného súdu Trnava, oddiel: Sro, vložka č. 41990/T
IČO: 51581167, DIČ: 2120731008, IČ DPH: SK2120731008
Sídlo: Winterova 1759/24, 921 01 Piešťany
Konatelia: Ján Kořista, Jarmila Kořistová

  1. Spoločnosťou sa rozumie právnická osoba, podnikajúca na území Slovenskej republiky, zapísaná v obchodnom registri, pri predmete činnosti: sprostredkovanie predaja, prenájmu a kúpy nehnuteľností (realitná činnosť).
  2. Klientom sa rozumie akákoľvek fyzická či právnická osoba, ktorej spoločnosť poskytuje svoje služby na základe vyššie uvedeného predmetu činnosti.
  3. Ak klient usúdi, že služby poskytované príslušnou spoločnosťou sú nevyhovujúce alebo bude mať k vykonávaniu obchodného prípadu iné výhrady, je oprávnený uplatniť výhradu / výhrady (ďalej len „reklamácia/reklamácie"):
    1. poštou na adrese: Winterova 1759/24, 921 01 Piešťany
    2. osobne na adrese: Winterova 1759/24, 921 01 Piešťany
    3. elektronicky na adrese: realpallas@gmail.com
    4. telefonicky na čísle: +421 915 755 159
      spoločnosť a klient sa v prípade telefonického kontaktu dojednajú na ďalšom postupe ohľadne podania a spísania reklamácie, postupu pri jej riešení atď.
  4. Spoločnosť spíše s klientom o každej reklamácii, ktorá je u nej uplatnená, reklamačný protokol v papierovej forme. Rovnopis alebo kópiu reklamačného poriadku si ponecháva aj klient podávajúci reklamáciu.
  5. Klient je povinný uplatniť reklamáciu písomne s vlastnoručným podpisom a je povinný ju spísať určito, zrozumiteľne, správne a presne uviesť reklamované skutočnosti, ktoré namieta a svoje tvrdenia aj vierohodným spôsobom dokázať - preukázať, najmä predložením právne relevantných dokladov, ktoré je povinný obstarať na svoje vlastné náklady. Klient je ďalej v tejto reklamácii povinný uviesť aj práva, ktoré týmto spôsobom voči spoločnosti uplatňuje a ktoré nie je oprávnený neskôr meniť bez súhlasu spoločnosti.
  6. Spoločnosť klientovi podávajúcemu reklamáciu, potvrdí prijatie reklamácie.
  7. Spoločnosť preskúma opodstatnenosť reklamácie a uzná ju ako oprávnenú, alebo neoprávnenú.
  8. Klient je povinný spoločnosti poskytnúť všetku súčinnosť potrebnú na objasnenie reklamovanej skutočnosti.
  9. Vybavenie reklamácie sa uskutoční ihneď, prípadne v odôvodnených prípadoch do 3 dní. Ak to nie je možné, najmä ak sa vyžaduje zložité zhodnotenie stavu reklamovanej služby, klient je o vybavení reklamácie upovedomený najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
  10. Pokiaľ spoločnosť uzná reklamáciu za oprávnenú, poskytne klientovi náhradu vo forme zľavy na reklamovanú službu alebo iné plnenie.
  11. Neuznané reklamácie oprávňujú klienta na podanie žiadosti o opätovné preskúmanie oprávnenosti reklamácie do rúk konateľa spoločnosti, ktorý reklamáciu znovu posúdi a svoje rozhodnutie oznámi klientovi.
  12. Na základe zistení učinených z reklamačných protokolov vyvodzuje spoločnosť dôsledky, stanovuje metódy, návody a dáva pokyny, aby bolo možné predchádzať vzniku prípadných ďalších reklamácií.
  13. Ostatné právne vzťahy medzi spoločnosťou a klientom výslovne neupravené týmto Reklamačným poriadkom, sa budú riadiť príslušnými ustanoveniami jednotlivých zmlúv uzavretými medzi spoločnosťou a klientom, príslušnými ustanoveniami všeobecne záväzných právnych predpisov platných na území SR, a to v tomto poradí.
  14. Spoločnosť je oprávnená z dôvodu zmien vo svojej obchodnej politike alebo zmien právnych predpisov na území SR, alebo na základe vývoja právneho alebo podnikateľského prostredia, alebo v záujme bezpečného fungovania informačného systému, alebo minimalizácie rizika, tento Reklamačný poriadok kedykoľvek meniť, alebo dopĺňať.
  15. Spoločnosť určí zverejnením alebo vo svojich prevádzkach alebo na svojej internetovej stránke aktuálne znenie Reklamačného poriadku. Za vady služieb nemožno považovať čerpanie služieb menšieho rozsahu spôsobené samotnými okolnosťami vyššej moci – napr. povodeň, snehová kalamita, víchrica, krupobitie, poškodenie bleskom, vrátane prerušenia dodávok elektrickej energie alebo vody.
  16. Spoločnosť spracováva osobné údaje v zmysle zák. č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Spracúvanie osobných údajov je zákonné, ak sa vykonáva na základe aspoň jedného z týchto právnych základov
    1. dotknutá osoba vyjadrila súhlas so spracúvaním svojich osobných údajov aspoň na jeden konkrétny účel,
    2. spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na plnenie zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je dotknutá osoba, alebo na vykonanie opatrenia pred uzatvorením zmluvy na základe žiadosti dotknutej osoby,
    3. spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné podľa osobitného predpisu alebo medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná,
    4. spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na ochranu života, zdravia alebo majetku dotknutej osoby, alebo inej fyzickej osoby,
    5. spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na splnenie úlohy realizovanej vo verejnom záujme alebo pri výkone verejnej moci zverenej prevádzkovateľovi, alebo
    6. spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na účel oprávnených záujmov prevádzkovateľa alebo tretej strany okrem prípadov, keď nad týmito záujmami prevažujú záujmy alebo práva dotknutej osoby vyžadujúce si ochranu osobných údajov, najmä ak je dotknutou osobu dieťa; tento právny základ sa nevzťahuje na spracúvanie osobných údajov orgánmi verejnej moci pri plnení ich úloh.
  17. Právny základ pre spracúvanie osobných údajov podľa odseku 1 písm. c) a e) musí byť ustanovený v tomto zákone, osobitnom predpise alebo v medzinárodnej zmluve, ktorou je Slovenská republika viazaná; osobitný zákon musí ustanovovať účel spracúvania osobných údajov, kategóriu dotknutých osôb a zoznam spracúvaných osobných údajov alebo rozsah spracúvaných osobných údajov. Spracúvané osobné údaje na základe osobitného zákona možno z informačného systému poskytnúť, preniesť alebo zverejniť len vtedy, ak osobitný zákon ustanovuje účel poskytovania alebo účel zverejňovania, zoznam spracúvaných osobných údajov alebo rozsah spracúvaných osobných údajov, ktoré možno poskytnúť alebo zverejniť, prípadne príjemcov, ktorým sa osobné údaje poskytnú.
  18. Ak spracúvanie osobných údajov na iný účel ako na účel, na ktorý boli osobné údaje získané, nie je založené na súhlase dotknutej osoby alebo na osobitnom predpise, prevádzkovateľ na zistenie toho, či je spracúvanie osobných údajov na iný účel zlučiteľné s účelom, na ktorý boli osobné údaje pôvodne získané okrem iného musí zohľadniť
    1. akúkoľvek súvislosť medzi účelom, na ktorý sa osobné údaje pôvodne získali, a účelom zamýšľaného ďalšieho spracúvania osobných údajov,
    2. okolnosti, za akých sa osobné údaje získali, najmä okolnosti týkajúce sa vzťahu medzi dotknutou osobou a prevádzkovateľom,
    3. povahu osobných údajov, najmä či sa spracúvajú osobitné kategórie osobných údajov podľa § 16 alebo osobné údaje týkajúce sa uznania viny za spáchanie trestného činu alebo priestupku podľa § 17,
    4. možné následky zamýšľaného ďalšieho spracúvania osobných údajov pre dotknutú osobu a
    5. existenciu primeraných záruk, ktoré môžu zahŕňať šifrovanie alebo pseudonymizáciu.
  19. Tento reklamačný poriadok nadobúda účinnosť 26.02.2025

Reklamačný formulár

Etický kódex

Etický kódex

Preambula

  1. Etické správanie je základom dôvery v podnikateľskej činnosti, ako aj v spoločnosti. V záujme zabezpečenia dôvery sme odhodlaní správať sa čestne a spravodlivo voči našim interným zúčastneným stranám, ako aj externým zúčastneným stranám. Naše úsilie môže byť dôveryhodné len vtedy, ak my sami budeme dodržiavať zákony, ak budeme konať zodpovedne, s integritou, rešpektom, čestne, poctivo, férovo, spoľahlivo a zodpovedne.
  2. Náš Etický kódex a kódex obchodného správania vám predstavia princípy, spôsoby správania a konania, ktoré vytvárajú etickú kultúru a operácie v súlade so všetkými zákonmi a internými predpismi. Tento Etický kódex spoločnosti je akýsi súbor pravidiel, poskytujúcej realitné služby na základe predmetu činnosti: sprostredkovanie predaja, kúpy a prenájmu nehnuteľností (realitná činnosť), zahŕňa interné firemné pravidlá práce, jej výkonu a spôsoby vystupovania vo vzťahu k potenciálnym klientom a klientom spoločnosti.
  3. Spoločnosť zároveň vyhlasuje, že stotožnenie sa s týmto etickým kódexom a jeho uplatňovanie v praxi, je jednou zo základných podmienok pre možnosť spolupráce so spoločnosťou, ktorej jednotlivé myšlienky etického kódexu sú rozdelené do nasledujúcich kapitol.

Dobré mravy a korektnosť

  1. Tento etický kódex výlučne zakazuje a odsudzuje akékoľvek pokusy o podvod pri poskytovaní služieb spoločnosti alebo pri spolupráci so spoločnosťou.
  2. Spoločnosť svojich klientov a obchodných partnerov úmyselne nezavádza nepravdivými alebo úmyselne skorigovanými údajmi či polopravdami.
  3. Spoločnosť vždy upozorňuje na možné potenciálne riziká a dôsledky prípadných rozhodnutí.
  4. Spoločnosť vždy informuje o všetkých náležitých informáciách, ktoré sú podstatné pre realizovanie obchodu, berúc do úvahy dostupné spôsoby získavania a disponovania s údajmi o klientoch, obchodných partneroch a nehnuteľnostiach, v prípade nezrovnalostí tieto konzultujeme s dotknutými osobami a spoločnosťami v snahe zjednať nápravu.
  5. Spoločnosť odmieta korupciu, klientelizmus, neetický lobing ako aj ostatné „prehrešky" spoločnosti, ktoré by mohli mať dopad na dobré meno spoločnosti.

Nezávislosť a zachovanie mlčanlivosti

  1. Spoločnosť, vrátane jej zamestnancov, sa riadi, vo vzťahu ku klientom, obchodným partnerom a iným inštitúciám, vystupujúcich pri realizovaní jednotlivých obchodných prípadov výlučne riadiac sa zásadou nezávislosti a objektivity, majúc na mysli fakt, že vzťah spoločnosti – realitnej kancelárie a jej klientov alebo obchodných partnerov je založený predovšetkým na dôvere, korektnosti a profesionálnom prístupe s ohľadom na dodržiavanie časovo neobmedzenej mlčanlivosti týkajúcej sa obsahu, spôsobu a podmienok realizovania jednotlivých obchodných prípadov.

Vzdelanie a dobré meno

  1. Spoločnosť realizuje na pravidelnej báze školenia týkajúce sa spôsobov oslovovania, komunikácie ako aj samotného výkonu činnosti spoločnosti.
  2. Snahou spoločnosti je tiež informovať a byť informovaný o príslušných zákonoch, navrhovaných legislatívnych úpravách a vládnych uzneseniach či iných faktoch a informáciách, ktoré vplývajú čo predmetov činnosti spoločnosti.
  3. V záujme každého zamestnanca spoločnosti je taktiež aktívne sa podieľať na samo štúdiu a teda neustálom profesnom raste v oblasti finančníctva, bankovníctva, stavebníctva a nehnuteľností, berúc do úvahy, že pri výkone činnosti spoločnosti môžu byť použité iba také prostriedky, ktoré pripúšťajú zákonné úpravy a nepriečia sa dobrým mravom.
  4. Spoločnosť dbá nie len o vzdelanostnú oblasť, ale tiež o vizuálnu. Spoločnosť nepodmieňuje vystupovanie zástupcov a zamestnancov spoločnosti žiadnou rovnošatou, alebo oblečením s logom alebo emblémom spoločnosti. Spoločnosť však dbá na celkové vystupovanie, majúc na mysli primeranú úpravu zovňajšku, adekvátnu vážnosť, nekonfrontačné a príjemné vystupovanie. Spoločnosť nevylučuje a neobmedzuje nosenie rifľových nohavíc, tričiek, alebo krátkych nohavíc.
  5. Spoločnosť však razantne odmieta poskytovanie svojich služieb pod vplyvom alkoholických alebo iných omamných či psychotropných látok.

Vzťahy v spoločnosti

  1. Vzťahy v našej spoločnosti sú založené na otvorenej komunikácii, vzájomnej dôvere a rešpekte.
  2. Vedenie spoločnosti nezasahuje do súkromného a rodinného života zamestnancov, netoleruje žiadne psychické a fyzické násilie a motivuje svojich zamestnancov k vyjadrovaniu ich názorov a k otvorenej diskusii.

Sexuálne obťažovanie

  1. Sexuálne obťažovanie na pracovisku je zakázané. Týka sa to vzťahov v spoločnosti ako aj vzťahov s tretími osobami, ktorým sú poskytované služby spoločnosti.
  2. Sexuálne obťažovanie je definované ako nežiaduce sexuálne pokusy o zblíženie, akákoľvek žiadosť o sexuálnu priazeň, alebo akékoľvek iné nežiaduce verbálne alebo fyzické správanie sa sexuálnej povahy na pracovisku, rovnako ako iné podobné konanie, ktoré vytvára nepríjemné pracovné prostredie.

Prijímanie darov, korupcia

  1. Zamestnanci spoločnosti nesmú požadovať ani prijímať dary alebo iné výhody od zákazníkov, ktoré ovplyvňujú, alebo sa môže zdať, že ovplyvňujú konanie zamestnanca (alebo obchodného partnera) v zastupovaní spoločnosti.
  2. Dary a výhody môžu byť vymieňané na úrovni, ktorá neprekračuje obvykle rozšírené miestne zdvorilosti v súlade s etickou obchodnou praxou a príslušnými zákonmi. V prípade pochybností sa zamestnanci musia poradiť s vedením spoločnosti.
  3. Pri rokovaniach s našimi obchodnými partnermi uplatňujeme čestný prístup, ktorý je v súlade s antikorupčným správaním.

Informovanosť klientov a partnerov, poskytovanie služieb

  1. Spoločnosť poskytuje svoje služby výlučne s ohľadom na predmety činnosti uvedené obchodnom registri.
  2. Spoločnosť neposkytuje služby, ktorých poskytnutie by bolo v rozpore s predmetnom činností vzťahujúcich sa k spoločnosti uvedených v obchodnom registri.
  3. Spoločnosť pri poskytovaní svojich služieb spolupracuje aj s inými subjektmi, ktoré môžu mať v obchodnom registri uvedené aj iné predmety činnosti.
  4. Spoločnosť úmyselne nezatajuje informácie, ktoré by mohli mať súvis s konkrétnym obchodným prípadom. Klienti a obchodní partneri, ktorých sa obchodný prípad týka, sú zo strany spoločnosti, priebežne informovaní o vývoji v jednotlivých oblastiach, oznamujú sa im všetky podstatné zmeny a obsah odosielaných a prijímaných informácií v súvislosti s realizovaných obchodným prípadom.

Zisk

  1. Spoločnosť sa samozrejme stotožňuje s definíciou jej činnosti podľa § 2 Obchodného zákonníka ako: Sústavná činnosť uskutočňovaná samostatne podnikateľom vo vlastnom mene a na vlastnú zodpovednosť s cieľom dosiahnuť zisk.
  2. Spoločnosť však podniká nie len s cieľom zisku ale aj s cieľom podnikového rastu a budovania dobrého mena. Ináč povedané, podnik je samostatná ekonomická organizácia, ktorej účelom je uspokojovanie záujmov a potrieb vlastníkov a zákazníkov.
  3. Spoločnosť zdôrazňuje aj sociálny a ekologický rozmer podnikateľskej činnosti tým, že ciele podniku sa rozširujú o uspokojovanie záujmov zamestnancov a verejnosti a o zodpovednosť voči životnému prostrediu.
  4. Spoločnosť však za každých okolností odmieta dosahovanie zisku prostredníctvom úmyselného podvodu, klamstva, korigovania, zatajovania alebo zahmlievania informácii. Charakter, dobré meno ako aj najprospešnejšie zastávanie záujmov v prospech svojho klienta, stavia spoločnosť na prvé miesto.
  5. Spoločnosť tiež odmieta úmyselné poškodenie klientovi alebo spoločnosti, ktorej poskytuje svoje služby, majúc na mysli nie len finančné ale aj duševné či psychické poškodenie klientovi (napr. pripravenie o strechy nad hlavou, pripravenie o finančné prostriedky, spôsobenie finančnej škody atď.)

Spolupráca

  1. Spoločnosť vyhlasuje, že sa pri poskytovaní svojich služieb, v záujme efektivity alebo rozšírenia portfólia, nebráni vytvoreniu referenčnej spolupráci s inými subjektmi s obdobným alebo odlišným pracovným zameraním.
  2. Spoločnosť však takúto spoluprácu podmieňuje stotožnením sa s týmto etickým kódexom, predovšetkým s absolútnym odmietaním vykonávania úmyselných podvodov (finančných, materiálnych, duševných, psychologických) pri vykonávaní individuálnej alebo spoločnej obchodnej činnosti, akceptujúc záujem dosiahnutia zisku, nie však v rozpore s týmto etickým kódexom a legislatívou Slovenskej republiky.
  3. Spoločnosť vyžaduje vznik akejkoľvek spolupráce s inými subjektmi uzatvorením príslušnej zmluvy v papierovej forme, ktorej obsahom bude presná špecifikácia predmetu referenčnej činnosti. Akúkoľvek spoluprácu spoločnosti písomne uzatvára výlučne štatutárny orgán spoločnosti.
  4. Spoločnosť si vyhradzuje právo dištancovať sa v celom rozsahu za vystupovanie a správanie sa partnerskej spoločnosti na trhu pred termínom vzniku vzájomnej spolupráce. Spoločnosť rovnako nezodpovedá za personálny prejav partnerskej spoločnosti vo vzťahu k jej vlastným klientom.
  5. Spoločnosť si vyhradzuje právo odmietnuť alebo vypovedať (ukončiť) spoluprácu s klientmi alebo subjektmi, kde je možné predpokladať, že by mohlo dôjsť k porušeniu jednotlivých ustanovení tohto etického kódexu alebo legislatívy slovenskej republiky.

Spory

  1. V prípade vzniku akéhokoľvek sporu alebo nespokojnosti, za spoločnosť takúto situáciu rieši výlučne štatutárny orgán – konateľ.
  2. Spory spoločnosti sú primárne riešené s ohľadom na tento etický kódex a legislatívu Slovenskej republiky.
  3. Spoločnosť má tiež vypracovaný reklamačný poriadok, ktorý popisuje spôsob podávania a vybavovania reklamácií.

Ochrana osobných údajov

  1. Spoločnosť spracováva osobné údaje v zmysle zák. č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v nadväznosti na Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady Európy (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES) - všeobecné nariadenie o ochrane údajov.
  2. Spoločnosť dodržiava zákonnosť spracúvania osobných údajov. Spracúvanie osobných údajov je zákonné, ak sa vykonáva na základe aspoň jedného z týchto právnych základov
    1. dotknutá osoba vyjadrila súhlas so spracúvaním svojich osobných údajov aspoň na jeden konkrétny účel,
    2. spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na plnenie zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je dotknutá osoba, alebo na vykonanie opatrenia pred uzatvorením zmluvy na základe žiadosti dotknutej osoby,
    3. spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné podľa osobitného predpisu alebo medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná,
    4. spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na ochranu života, zdravia alebo majetku dotknutej osoby, alebo inej fyzickej osoby,
    5. spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na splnenie úlohy realizovanej vo verejnom záujme alebo pri výkone verejnej moci zverenej prevádzkovateľovi, alebo
    6. spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na účel oprávnených záujmov prevádzkovateľa alebo tretej strany okrem prípadov, keď nad týmito záujmami prevažujú záujmy alebo práva dotknutej osoby vyžadujúce si ochranu osobných údajov, najmä ak je dotknutou osobu dieťa; tento právny základ sa nevzťahuje na spracúvanie osobných údajov orgánmi verejnej moci pri plnení ich úloh.
  3. Právny základ pre spracúvanie osobných údajov podľa odseku 2 písm. c) a e) musí byť ustanovený v tomto zákone, osobitnom predpise alebo v medzinárodnej zmluve, ktorou je Slovenská republika viazaná; osobitný zákon musí ustanovovať účel spracúvania osobných údajov, kategóriu dotknutých osôb a zoznam spracúvaných osobných údajov alebo rozsah spracúvaných osobných údajov. Spracúvané osobné údaje na základe osobitného zákona možno z informačného systému poskytnúť, preniesť alebo zverejniť len vtedy, ak osobitný zákon ustanovuje účel poskytovania alebo účel zverejňovania, zoznam spracúvaných osobných údajov alebo rozsah spracúvaných osobných údajov, ktoré možno poskytnúť alebo zverejniť, prípadne príjemcov, ktorým sa osobné údaje poskytnú.
  4. Spoločnosť má vyhotovené, v zmysle §42 zák. č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, Posúdenie vplyvu na ochranu osobných údajov.

Ochrana životného prostredia

  1. Vplyv na životné prostredie je akýkoľvek priamy alebo nepriamy vplyv na životné prostredie vrátane vplyvu na zdravie ľudí, flóru, faunu, biodiverzitu, pôdu, klímu, ovzdušie, vodu, krajinu, prírodné lokality, hmotný majetok, kultúrne dedičstvo a vzájomné pôsobenie medzi týmito faktormi.
  2. Všetci zamestnanci spoločnosti sú povinní pracovať v súlade so zákonmi a nariadeniami týkajúcimi sa ochrany životného prostredia ako aj vplyvu na životné prostredie, platnými na území SR ako aj EÚ.
  3. Uvedomujeme si, že podnikateľskými aktivitami vplývame na životné prostredie a preto sa zaväzujeme zlepšovať naše pôsobenie na životné prostredie prostredníctvom dostupných preventívnych opatrení a používať technológie priateľské voči životnému prostrediu.

Záverečné ustanovenia

  1. Dodržiavanie tohto etického kódexu vníma spoločnosť ako prejav osobnej alebo firemnej profesionálnej cti, nakoľko podľa vzťahu k práci do značnej miery možno odhadovať a usudzovať na mravný status človeka, jeho celkové mravné schopnosti a vlastnosti.
  2. Vytvorením, prijatím a zavedením etického kódexu žiadna spoločnosť nezíska záruku, že sa jej členovia, zamestnanci, sprostredkovatelia alebo obchodní partneri budú automaticky správať eticky. Dôležité však je, že vďaka kódexu si budú morálne požiadavky a pravidlá plne uvedomovať a môže im pomôcť pri rozhodovaní sa v prípade neistoty ohľadom svojho konania.

Kódex platný od 26.02.2025

Prevádzkovatel má vypracovanú aj:

  • GDPR dokumentáciu - posúdenie vplyvu na ochranu osobných údajov v zmysle §42 zák. 18/2018 Z.z.
  • AML dokumentáciu - (Program vlastnej činnosti zameranej proti legalizácii príjmov z trestnej činnosti a financovania terorizmu) v zmysle zák. 297/2008 Z.z. v znení nesk. právnych predpisov